boten verven

Wat staat er te gebeuren en discussie over de activiteiten.

boten verven

Berichtdoor voortvarende » za 30 jun 2012, 12:21

Alle materiaal is er (eindelijk), ik ga deze namiddag (nu dus...) naar de kade om te zandstralen en te verven.
Morgen (zondag, 1/7) ganse dag, vanaf 11u00, volgende week woensdagnamiddag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Zondagmorgen vertrek ik voor twee weken naar Kreta.
Daarna zien we wel.
De bedoeling is MINIMAAL dat tegen eind deze maand de onderkanten van Zwartbaard en Dyver in hun verf staan.
Als ik ook de bovenkanten al gezandstraald en in eerste couche krijg is dat meegenomen.
Wie is de komende week in Belgie en wil/kan helpen?
Ik weet dat ik laat ben, maar ik heb de afgelopen weken een week verloren met een verschrikkelijk tandabsces, en verder (om in te halen) op 't werk dagen van 9 a 10 uur geklopt. Meer kon niet.
Nu wordt het (weer) haastwerk. Niks aan te doen. Alle hulp is welkom.

Wever
dromen is durven
voortvarende
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 17:32

Re: boten verven

Berichtdoor voortvarende » za 30 jun 2012, 18:56

Zandstralen is vermoeiend, en er kruipt meer zand in dan ik dacht. Ik kocht 4 maal 25kg, voor de onderkanten van Zwartbaard en de Dyver. De helft van Zwartbaard (onderkant) is gedaan EN HET ZAND IS OP
Da's het slechte nieuws.
het goeie nieuws is er ook:
-dat straalzand kost zo goed als niks
-HET WERKT! De bodem van de Zwartbaard ziet er (de helft die gedaan is toch...) prachtig bloot metaal-en-restjes-verf uit.

Die is nu natuurlijk razendsnel aan het roesten: hij zag al bruin toen ik daarstraks vertrok. Maar dat ken ik: morgenvroeg afwassen met HCL, dan spoelen, nog eens spoelen, tot het water niet meer naar limonade (=zuur) smaakt, dan afdrogen (doeken, doeken en nog eens doeken...), goed laten drogen in de zon, en ONMIDDELIJK laag verf zetten. Een techniek die ik kende van Afrikaanse carrossiers, en die tot mijn verbazing ook gebruikt wordt door professionele Belgische Yachtververs. Zeer Bien! Ik ben op bekend terrein...

Morgen dus. Hade komt helpen.
Volgende zaterdag komt Hanne.
Als ik beide uitleg hoe het verder moet, kan er voort gewerkt worden aan volgende "couches" verf tijdens mijn vakantie (8 tot en met 22 Juli). Zij kunnen dan uitleg geven aan wie terug uit vakantie komt. Simon, wanneer? Che, wanneer? Etc...

So far so good. We komen er.

Wever
dromen is durven
voortvarende
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 17:32

Re: boten verven

Berichtdoor voortvarende » za 30 jun 2012, 18:58

Voor verder nieuws terzake: Forumoverzicht ‹ Takken ‹ Grijze Loodsen < technische ploeg
dromen is durven
voortvarende
 
Berichten: 194
Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 17:32


Keer terug naar Activiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron