Auteursarchief: standvastig Zeepaardje

Nieuw werkingsjaar en dia-avond

Beste roodbaarders, ouders en sympathisanten,

De zomer is weer gedaan, de kampen achter de rug. Het is dus weer tijd voor de start van een nieuw werkingsjaar. Vanaf 2 september zijn we weer (bijna) elke zondag te treffen van 13u45 tot 17u aan de basis.

Nieuwe leden zijn altijd welkom en mogen 3 zondagen gratis verzekerd komen proberen. Na 13 jaar zijn wij door de inflatie en stijgende verzekeringsprijzen genoodzaakt het inschrijvingsgeld iets te verhogen. Dit komt neer op 60 euro voor het eerste kind, 55 euro voor het tweede, 50 euro voor het derde enzovoort. Deze bedragen zijn altijd bespreekbaar met de leiding, aarzel niet om hierover contact op te nemen.

Verder zijn dit de kampdata voor volgende zomer:
              – Juniors vertrekken van 6 t.e.m. 20 juli
              – Aspiranten vertrekken van 13 t.e.m. 27 juli
              – Welpen vertrekken van 3 t.e.m. 11 augustus

Het eenheidsweekend (voor alle takken) zal dit jaar plaatsvinden van 15-17 maart.

Andere belangrijke data voor dit jaar zijn te vinden in de agenda (hier rechts of tabblad boven “Agenda”). Wekelijks de website en meer specifiek de agenda checken is de beste manier om van alles op de hoogte te blijven. Klik op de datum of het agenda-item om het volledige bericht te lezen en te zien voor welke tak dit geldt (groen=welpen, blauw=aspiranten, rood=juniors, roze=leiding).

Ook zijn wij volop bezig met de werken aan onze nieuwe lokalen. Wij zijn altijd op zoek naar extra mankracht en/of expertise. Mocht u dus geïnteresseerd zijn om mee te helpen, laat dit dan zeker weten aan de eenheidsleiding.

Ten laatste organiseren wij op 9 september om 17u30 (na de gewone activiteit) een gezellige dia-avond om een beetje na te genieten, te babbelen en naar een mooie selectie foto’s en filmpjes van het afgelopen jaar te kijken. Voor de dorst en de honger na de activiteit is er een bar en verkopen wij hot-dogs (ook een veggie alternatief). Breng gerust broertjes, zusjes, neefjes, vrienden, oma’s, opa’s en andere coole mensen mee.

 

Zomerkamp is aan de deur!

Beste roodbaarders,

We vertrekken bijna op zomerkamp, ben je nog niet ingeschreven? Dan is het nu hoogtijd om dat in orde te brengen! 🙂 (inschrijven doe je door dit formulier in te vullen en te betalen 😉 )

Is je inschrijving in orde? Dan vraag je alvast af wat je allemaal mee moet nemen:
Hier is de paklijst voor de welpen.
En hier is de Paklijst van de aspiranten.
De Juniors nemen cotact op met hun leiding mochten ze een twijfel hebben over wat e nodig hebben.

En vergeet vooral je fiets niet 🙂

Voor wie het vorige kampbericht gemist heeft, is het hier nog  is: 

we vertrekken deze zomer op eenheidskamp. Om echter de interesses van de verschillende takken te combineren, zijn we voor een deel samen en voor een deel apart.

Omdat ons kampterrein op enige afstand ligt van de bewoonde wereld, willen we ook iedereen vragen om een fiets in goede staat te voorzien. Concreet maken we dus de volgende afspraken:

De Juniors vertrekken op maandag 2 juli aan de basis om 09u00 met hun bagage én hun fietsen. Op maandag 16 juli zijn zij in de late middag terug in het Noordstation.

De Aspiranten vertrekken op vrijdag 6 juli aan de basis om 09u00 met hun bagage én hun fietsen. Op vrijdag 20 juli verwachten wij hun ouders op het kampterrein voor een afsluitend ontbijt om 09u00 om daarna de kinderen op te halen. We willen jullie vragen om jullie aanwezigheid op dit ontbijt te bevestigen in het inschrijvingsformulier onderaan.

De Welpen vertrekken op woensdag 11 juli aan de basis om 10u00 met hun bagage. Zij kunnen hun fietsen komen afzetten op 2 juli of op 6 juli tussen 9 en 10 uur (niet later dan dit alstublieft, de aspi’s willen ten laatste om 10 uur vertrekken en daarna is er niemand meer op de basis.) , dit kunnen jullie aanduiden in het inschrijvingsformulier onderaan. Op vrijdag 20 juli verwachten wij hun ouders op het kampterrein voor een afsluitend ontbijt om 09u00 om daarna de kinderen op te halen. We willen ook jullie vragen om jullie aanwezigheid op dit ontbijt te bevestigen in het inschrijvingsformulier.

Het dichtstbijzijnde adres is Rue d’Harchies 35, 7322 Bernissart. Het kampterrein bevind zich aan het water ten zuiden van de sluis, zoals aangeduid op de onderstaande foto.

Een precieze lijst met de nodige bagage per tak wordt later gecommuniceerd.

Wat de inschrijvingen betreft, vragen we aan alle leden om zich te registreren via dit formulier(één registratie per kind). Bij deze registratie dien je ook een digitale versie in PDF* van de medische fiche te uploaden, deze kun je hier downloaden.

*Indien je niet vertrouwd bent met het PDF-formaat, neem dan zeker hier een kijkje.

Het inschrijvingsgeld bedraagt €110 voor de welpen en €165 voor de Aspiranten en de Juniors. De inschrijvingen zijn pas compleet na het overschrijven van dit bedrag op het rekeningnummer BE47 7350 1631 4980 met vermelding van je naam en je tak. Deze bedragen zijn bespreekbaar met de leiding.

Zomerkamp Roodbaard 2018

Beste Roodbaarders,

 

Om nogmaals de geruchten betreffende de zomerkampen van 2018 te bevestigen: we vertrekken deze zomer op eenheidskamp. Om echter de interesses van de verschillende takken te combineren, zijn we voor een deel samen en voor een deel apart.

Omdat ons kampterrein op enige afstand ligt van de bewoonde wereld, willen we ook iedereen vragen om een fiets in goede staat te voorzien. Concreet maken we dus de volgende afspraken:

De Juniors vertrekken op maandag 2 juli aan de basis om 09u00 met hun bagage én hun fietsen. Op maandag 16 juli zijn zij in de late middag terug in het Noordstation.

De Aspiranten vertrekken op vrijdag 6 juli aan de basis om 09u00 met hun bagage én hun fietsen. Op vrijdag 20 juli verwachten wij hun ouders op het kampterrein voor een afsluitend ontbijt om 09u00 om daarna de kinderen op te halen. We willen jullie vragen om jullie aanwezigheid op dit ontbijt te bevestigen in het inschrijvingsformulier onderaan.

De Welpen vertrekken op woensdag 11 juli aan het Noordstation om 10u00 met hun bagage. Zij kunnen hun fietsen komen afzetten op 2 juli of op 6 juli, dit kunnen jullie aanduiden in het inschrijvingsformulier onderaan. Op vrijdag 20 juli verwachten wij hun ouders op het kampterrein voor een afsluitend ontbijt om 09u00 om daarna de kinderen op te halen. We willen ook jullie vragen om jullie aanwezigheid op dit ontbijt te bevestigen in het inschrijvingsformulier.

Het dichtstbijzijnde adres is Rue d’Harchies 35, 7322 Bernissart. Het kampterrein bevind zich aan het water ten zuiden van de sluis, zoals aangeduid op de onderstaande foto.

Een precieze lijst met de nodige bagage per tak wordt later gecommuniceerd.

Wat de inschrijvingen betreft, vragen we aan alle leden om zich te registreren via dit formulier (één registratie per kind). Bij deze registratie dien je ook een digitale versie in PDF* van de medische fiche te uploaden, deze kun je hier downloaden.

*Indien je niet vertrouwd bent met het PDF-formaat, neem dan zeker hier een kijkje.

Het inschrijvingsgeld bedraagt €110 voor de welpen en €165 voor de Aspiranten en de Juniors. De inschrijvingen zijn pas compleet na het overschrijven van dit bedrag op het rekeningnummer BE47 7350 1631 4980 met vermelding van je naam en je tak. Deze bedragen zijn bespreekbaar met de leiding.

 

Stevige linker,

de leidingsploeg

Locatie Kamp

Groot nieuws!

na 12 jaar bestaan gaan we eindelijk lokalen hebben. U hebt dat goed gelezen. Roodbaard gaat lokalen hebben! 
Na een jaar samengewerkt te hebben met de haven van Brussel zijn we verheugd te mogen zeggen dat er twee containers komen te staan, boven aan het hek op het grasveldje (aan de basis). Deze containers zullen worden omgebouwd om in onze noden te kunnen voorzien. Dit wilt onder meer zeggen dat we volgende winter eindelijk een plek binnen hebben voor met de welpen te spelen en dat ons materiaal deftig opgebergt en onderhouden gaat kunnen worden.
Voor het plaatsen en ombouwen van deze containers kunnen we alle hulp gebruiken dat we kunnen krijgen. Want alles moet snel gebeuren, zeer snel. We kunnen pas aan de werken beginnen op 1 mei en alles moet klaar zijn op 20 mei (voor de havenfeesten). Bent u een handige Harry, hebt u nuttige contacten of hebt u gewoon tijd en zin om te helpen? Neem dan a.u.b. contact op met Zeepaardje. Al haar contact gegevens zijn beschikbaar op de leidingspagina.
Ik zie jullie in ieder geval graag allemaal op de havenfeesten om dit met een glaasje cava (of fruitsap) te vieren!!!

2018-14-03-16-37-24

Dia-avond

Beste roodbaarders en ouders,

De zomer is weer gedaan, de kampen achter de rug. We zijn een heleboel ervaringen en herinneringen rijker en ook de collectie beeldmateriaal van Roodbaard is weer aangevuld! We organiseren op 24 september, 17u30 (na de gewone activiteit) een gezellige dia-avond om een beetje na te genieten, een beetje te babbelen en te kijken naar een selectie mooie foto’s en filmpjes. Er zal ook niet eerder gepubliceerd beeldmateriaal te zien zijn. 😉 Voor de dorst en de honger na de activiteit is er een bar en verkopen we lekkere hotdogs. Breng gerust broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes, oma’s, opa’s en andere coole mensen mee! Be there!

P1060564b

Dia-avond

De zomer is weer gedaan, de kampen achter de rug. We zijn een heleboel ervaringen en herinneringen rijker en ook de collectie beeldmateriaal van Roodbaard is weer aangevuld! We organiseren op 24 september, 17u30 (na de gewone activiteit) een gezellige dia-avond om een beetje na te genieten, een beetje te babbelen en te kijken naar een selectie mooie foto’s en filmpjes. Er zal ook niet eerder gepubliceerd beeldmateriaal te zien zijn. 😉 Voor de dorst en de honger na de activiteit is er een bar en verkopen we lekkere hotdogs. Breng gerust broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes, oma’s, opa’s en andere coole mensen mee! Be there!

P1060564b

Zomerkamp aspiranten en juniors

Beste aspiranten en juniors Binnen een dikke maand vertrekken we op kamp, namelijk op 2 juli t.e.m. 16 juli. Het is dus hoog tijd om de inschrijvingen te openen en wat belangrijke informatie door te geven. Zoals gewoonlijk om je in te schrijven stuur je een bericht naar je takleider per SMS of mail (ga er a.u.b. niet van uit dat we toch al weten dat je meekomt)  en je stort €165 op BE47 7350 1631 4980 met als melding je naam + “zomerkamp 2016”. Zoals jullie weten gaan we dit jaar een kanotocht afleggen op de Loire startend in Nevers. Dit neem je mee:
  • correct uniform (als je iets niet hebt bel dan op ;-) )
  • slaapzak
  • slaapmatje
  • Gamel, bestek en beker
  • ZAKMES !!!!!
  • Zaklamp (liefst koplamp) en eventueel reserve baterijen
  • Zonnecréme en hoofddeksel
  • regenkledij
  • Zwemvest (de uitleg hebben jullie gekregen tijdens de kanocursus, je kan er een relatief goedkoop vinden in de decathlon of op Amazon)
  • Zwemkleren
  • MINSTENS 2 paar schoenen (neem zeker en vas je stapschoenen mee)
  • eventueel een paar waterschoenen
  • Max 5 t-shirten (waarvan je er 1 aanhebt)
  • 1 lange broek en 2 korte broeken
  • 1 best 2 truien met kap
  • Toiletgerief: “bio” zeep (afbreekbaar dus, kwestie van te vermijden de rivier te vervuilen) , 2 kleine OF 1 grote handoek, tandpasta en tandenborstel, haarborstel.
  • ondergoed en sokken voor 2 weken kamp
  • Medische fiche 
  • Ouderlijke toestemming
  • identiteitskaart
  • euro-cross kaart
  • Je goed humeur 😀
Dit steek je allemaal in waterdichtezakken. Gebruik best geen vuilzakken of iets in die aard. Die zijn niet echt waterdicht. Als je zak overboord valt is alles nat. Je hebt dus eerder iets in deze stijl nodig: Je kan er in de decathlon vinden die van heel goede kwaliteit zijn maar ze zijn wel wat duur. Je kan ze goedkoper vinden op het internet. Voor een 10tal euros kan je al een groot model vinden. Als je een zak op het het internet bestelt, neem dan de tijd om de commentaren te lezen. Je waterdichtezak steek je in je trekrugzak. Pas op, je rugzak gaat niet mee op de kano. Op de kano heb je dus enkel je waterdichte zak. De leiding is op kamp bereikbaar: Bij de aspiranten: 0470 08 23 14 (Zeepaardje) Bij de juniors: 0484 96 75 66 (Orka) We zijn terug op 16 juli in Brussel. Het uur van aankomst laten we jullie weten per SMS de dag zelf. Dit hangt immers af van het verkeer. Als er vragen zijn over het kamp twijfel niet om mij een mail te sturen (axelle-horselove@hotmail.be) of te bellen. groetjes Zeepaardje  

ZATERDAG: FOSonFire feestelijk afsluiten!

Hey welpen, aspiranten, juniors en ouders ( roodbaarders! ) We hebben elkaar al lang niet meer gezien maar het is tijd dat we er weer in vliegen.  😀 Deze zaterdag (16 april)  is het groot afsluitfeest van het grote FOSonFire spel in Kessel-lo. We spreken af om 10u aan de Quick in het Noord station. We zijn om 17u50 terug. Vergeet je lunchpakket niet en breng ook 3 euro mee 🙂 Laat weten of je komt, zo vermijden we onnodige stalking 😉 groetjes Zeepaardje, Forelleke en schrijverke

wat dit jaar nog komt voor het kamp

We hebben elkaar al weer even niet gezien, maar daar komt verandering in na de vakantie! Zet volgende data in jullie agenda: – 16 april: Picknick fos on fire + couscous voor de Atlantic Challenge ’s Middags is er een grote picknick om het 50-jarig bestaan van FOS te vieren en om het spel ‘fos on fire’ af te ronden. Meer informatie ivm plaats en uur volgt zo snel mogelijk! ’s Avonds, vanaf 19u, is er een groot feestmaal om de deelname van de Zinneke aan de Atlantic Challenge deze zomer te financieren. Wie wil komen, moet bevestigen vóór 8 april (zie uitnodiging hier onder) – 7-8 mei: Kano-opleiding! (aspiranten en juniors) We gaan deze zomer met de kano’s op kamp en om dit in alle veiligheid te doen organiseren we een kano-opleiding gegeven door een professionele instructeur. Wie mee gaat op kamp wordt HEEL erg gevraagd om deze opleiding te volgen!!! Dit voor de veiligheid van iedereen op kamp! – 15 mei: Havenfeest! We zouden er iets actiefs willen van maken dit jaar, dus komen is de boodschap!  12898190_10153920966715733_170163078427726944_o

Korte zondagen en weekend 7-8 mei

Beste ouders, aspiranten en juniors We zijn dit werkingsjaar begonnen met regelmatig activiteiten te organiseren die een hele dag duurde. Na evaluatie op de eenheidsraad besloten we om dit af te schaffen. We keren dus terug naar de oude standaard werking op zondag van 13u45 tot 17u.
De agenda van de komende activiteiten staat nog altijd op de site. (hier rechts of uitgebreider als u klikt op “activiteiten” bovenaan) . Verder vragen we graag aan jullie allemaal om de leiding te verwittigen als je (of u kind) niet kan komen naar een activiteit. Zodat wij de activiteiten kunnen aanpassen aan de hoeveelheid volk die er komt. Ten laatse: We gaan op weekend van 7 t.e.m. 8 mei.  Iedereen die mee komt op Zomerkamp wordt sterk aangeraden om te komen. We gaan de fijne kneepjes van het kanovaren leren 🙂 (Meer info volgt) groetjes de leidingsploeg